Четвер, 2024-03-28, 9:18 PM
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Навчально-виховний процес воїнів [4]
Особливості виховної системи ведичної культури, визначення приналежності до кшатрійської касти, розвиток відповідних здібностей воїнів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 193
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Київський осередок бойового гопака КОЗАКА МАМАЯ
Головна » Статті » Витоки та основи ведично-краштрійської культури » Навчально-виховний процес воїнів

ОБОВ'ЯЗКИ КШАТРІЇВ

Потім з рук гігантської віратрупи виникла здатність захищати, і разом з нею на світ з’явились кшатрії, які покликані охороняти суспільство від крадіїв та негідників.

 

КОМЕНТАР: Подібно до того як брахмани відрізняються схильністю до вивчення Ведичного транцендентального знання, так кшатріям властива здатність захищати суспільство від тих, хто порушує його спокій – крадіїв та інших порушників. В цьому вірші на особливу увагу заслуговує слово анувратах. Кшатрієм називають не того, хто народився в сім’ї кшатріїв, а того, хто, слідуючи принципам кшатріїв, захищає людей від грабіжників та розбійників. Критерієм належності людини до тієї чи іншої касти завжди є його якості, а не походження. Походження – це побічний фактор, який не грає вирішуючої ролі при поділі суспільства на соціальні прошарки і стани. В «Бхагават-гіті» (18.41-44) перераховані якості брахманів, кшатріїв, вайш’їв та шудр, і, щоб претендувати на належність до тієї чи іншої соціальної групи, людина повинна володіти всіма відповідними якостями.

У всіх ведичних писаннях Господа Вішну називають Пурушей. Інколи живих істот теж називають пурушами, хоча, строго кажучи, вони належать до категорії пуруша-шакті (пара-шакті або пара пракріті), вищої енергії пуруші. Живі істоти, що знаходяться під впливом зовнішньої ілюзорної енергії пуруші (Господа), вважають себе пурушами, не дивлячись на те, що не мають відповідних якостей. Могутністю, необхідною для того, щоб захищати інших живих істот, володіє лише Сам Господь. З трьох богів – Брахми, Вішну та Махешвари – перший має здібність творити, другий – захищати, а третій – руйнувати. Варто звернути увагу на вживане в цьому вірші слово пуруша, яке вказує на те, що кшатрії покликані бути представниками Господа-пуруші і захишати праджів, тобто всіх народжених на суші і у воді. Таким чином, захисту потребують як люди, так і тварини. В сучасному суспільстві праджі беззахисні, ніхто не захищає їх від грабіжників та негідників. В нинішньому демократичному суспільстві нема кшатріїв, ним правлять вайш’ї та шудри, а не брахмани та кшатрії, як в попередні часи. Махараджа Юдхіштхіра та його внук, Махараджа Парікшит, які захищали людей і тварин, були справжніми царями-кшатріями. Коли чорна людина, втілення Калі-юги, намагалась вбити корову, Махараджа Парікшит був готовий вбити негідника на місці. Так Калі був вигнаний з його царства. Ось як варто вести себе пуруші – представнику Господа Вішну. У ведичному суспільстві достойного царя-кшатрія шанували нарівні з Самим Господом, оскільки, захищаючи праджів, він діяв як представник Бога. Але в наш час обрані демократичним шляхом президенти не здатні захистити підданих від крадійства, і тому люди вимушені знаходити порятунок у страхових компаніях. Причина проблем, з якими стикається сучасне суспільство, криється у відсутності справжніх брахманів та кшатріїв та надто сильному впливові вайш’їв і шудр, який вони отримали в результаті введення так званого всезагального виборчого права.

 

Шрімад Бхагаватам 3.6.31

Інформація з сайту
Категорія: Навчально-виховний процес воїнів | Додав: Amazonka (2012-08-20)
Переглядів: 1428 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Створити безкоштовний сайт на uCozCopyright MyCorp © 2024